سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
گفت و گو

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: حماسه عاشورا برای تمام بشریت پیام‌ها و آموزه‌های سازنده دارد و می‌توانند از گفتار، رفتار و منش امام حسین(علیه‌السلام) الگو گرفته و سرمشق زندگی خویش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، قیام امام حسین(علیه‌السلام) بر اساس تعالیم نورانی قرآن کریم و عمل به کلام و اوامر خداوند متعال صورت گرفته است. ایشان به دلیل این‌که تحت تربیت محمدی و علوی بوده و به آموزه‌های قرآنی و الهی آگاهی داشتند، نمی‌توانستند گسترش اوصافی مانند جهالت، ذلت و ظلم را در ابعاد زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم زمانه خود تحمل کنند. حضرت اباعبدالله‌الحسین با قیام خویش نشان دادند که می‌توان خواسته‌های الهی را در جامعه تجلی بخشید و با عمل به آن به درجات کمال و سعادت دنیوی و اخروی نائل شد. در همین راستا، و به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(علیه‌السلام) و یاران باوفایش، گفت‌وگویی با خانم شمسی طاهری مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان صورت گرفته که از منظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

خانم طاهری با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بیان کرد: حماسه عاشورا برای تمام بشریت پیام‌ها و آموزه‌های سازنده دارد و می‌توانند از گفتار، رفتار و منش امام حسین(علیه‌السلام) الگو گرفته و سرمشق زندگی خویش قرار دهند.

وی افزود: کربلای حسینی درس‌های بسیاری به ما آموخت و صفات انسانی مانند کرامت، غیرت، ایثار، گذشت و فداکاری را که از عناصر زیبای انسانیت هستند، تجلی بخشید.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف و انگیزه قیام امام حسین(علیه‌السلام) برشمرد و تشریح کرد: منظور از معروف، امامت و لایت است؛ بنابراین، حضرت ابا عبدالله‌ الحسین(علیه‌السلام) به کوفه و کربلا رفتند تا امامت حضرت علی(علیه‌السلام)، برادر و فرزندانش را معرفی کرده و به اثبات برساند و مردم را از حکومت پوچ و باطل بنی امیه نهی کند.

خانم طاهری، احیای سیره رسول‌الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و حضرت علی(علیه‌السلام)، ترویج دین و برچیدن ظلم و ستم را از دیگر اهداف قیام عاشورا معرفی کرد و افزود: تقدس اهداف و انگیزه رمز ماندگاری این حماسه عظیم است.

وی به بحث پیرامون اشتراکات قیام امام حسین(علیه‌السلام) و انقلاب حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) پرداخت و نجات بشر از جهل و سردرگمی را یکی از اشتراکات برشمرد و گفت: حضرت ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) مانند امام حسین(علیه‌السلام) می‌خواهد جهل و نادانی را از بین برده و انسان را با معارف الهی و علوم دینی آشنا کند.

استاد حوزه، اصلاح جامعه را از دیگر اهداف مشترک معرفی کرد و توضیح داد: امام حسین(علیه‌السلام) برای اصلاح امور امت حرکت کردند، زیرا جامعه به واسطه رهبری بنی امیه به فساد کشیده شده بود و حضرت ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نیز برای اصلاح جامعه قیام کرده و جهان را به سوی صلاح و شایستگی سوق می‌دهد.

خانم طاهری، حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را احیاگر و تفسیر کننده فرهنگ عاشورا دانست و بیان کرد: فرهنگ کربلا در جامعه شیعه زنده است اما کامل نیست؛ لذا حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) با انقلاب خویش فرهنگ کربلا را در تمام عالم گسترش داده و پیام‌های عاشورا برای جهانیان تفسیر و تبیین می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha